سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مشکلات یخچالهای کاملا نوفراست

فریزر‌های کهن: در یخچال فریزر و فریزرهای دیرین ورقه خنک کننده (تریزون) درون فریزر نصب گردیده‌ میباشد نمایندگی یخچال گلسان در مشهد که با سرمای آن باطن کابین یخچال فریزر خنک میگردد. درین سبک‌ها برفک زدن در دراز بازه طبیعی میباشد البته در‌حالتی که هر دو گزینه بالا را تحلیل کردید، موقعیت نصب صحیح بود و لاستیک درب فریزر هم فساد و پاره‌گی نداشت انگیزه برفک زیاد در کوتاه بازه زمانی قادر است از فساد ترموستات فریزر باشد یعنی در صورتیکه ترموستات وخیم باشد و یخچال فریزر سرمای بیشتری داشته باشد سبب جذب رطوب بیشتری می شود دقت: هیچگاه برای تزکیه برفک از اثاثیه تیز استعمال نکنید. مواد غذایی را از فریزر بیرون کرده و سردخانه را از پریز بکشید، بگذارید یکسری ساعت بی سر و صدا باشد و سپس به آرامی برفک را با دست مستقل فرمائید و با دستمال کم آب نمایید.

یخچال فریزر‌های کمبی سردخانه‌هایی نصفه نوفراست هنوز هم ساخت میگردند که یخچال تحت قراردارد و سردخانه بالا، نصیب یخچال به طور کامل جدید فراست میباشد اما بخش بالا کاغذ تریزون یا این که به عبارتی خنک‌کننده در انتهای یخچال فریزر پشت ورقه پلاستیکی کابین چسبیده گردیده این سبک هم مثل سابق‌ها رطوبت جذب گردیده چشم میشود و به صورت قطرات آب انتهای دیواره چسبیده و این شبنم‌ها یخ میزنند اما با انقطاع شدن کمپرسور و استراحت موتور این شبنم‌های یخ‌زده آب میشوند و از مسیری که پباده سازی گردیده یعنی ترک کف ناودونی به پیاله روی موتور هدایت می شود و آنجا تبخیر می شود که‌این کار منجر خنک شدن موتور نیز می شود.

ولی در شرایطی که این قطرات گشوده بیشتر خواهد شد و به صورت یک جمع یخ درآمد، یکی اشتباهات ذیل را دارااست:

1. موقعیت بد نصب

2. فساد لاستیک درب

3. فساد ترموستات

در فریزر نوفراست دیگر برگه تریزون نیست. و لوله‌های خنک کننده در پشت شیت انتهای فریزر در کنار هم قرار گرفته‌اند (اواپراتور) و سوز و سرما بوسیله یک رشته به باطن کابین سردخانه هدایت میگردد. درین سبک‌ها نیز لوله‌های خنک‌کننده رطوبت را به خویش جذب می‌نمایند البته سیستم ذوب برفک به وسیله فرمان از پیروزی الکترونیکی به المنت نصب گردیده در کنار اواپراتور هر یکسری ساعت یک توشه صادر می گردد و برفک‌ها آب میگردند و از روش مسیر تخلیه به ظرف روی موتور فریزر هدایت می شود.

در‌این سبک‌ها نیز ممکن میباشد اواپراتور نیز برفک زیاد ببندد و منجر عدم سرمای کافی در یخچال گردد ساخت برفک زیاد درین سبک فریزر‌های تازه می تواند یکی انگیزه‌های پایین باشد.

1. فساد یا این که پاره‌گی لاستیک درب یخچال فریزر

2. فساد سنسور دیفراست

3. فساد ترموفیور

4. فساد المنت

5. فساد پیروزی الکترونیکی (پیروزی امر)